Pomoc, mám doma neprodejnou nemovitost!
24. 12. 2018

Pomoc, mám doma neprodejnou nemovitost!

Co s tím? Jak se to v dnešní době, kdy je všeobecně nedostatek bytů či domů na trhu, vůbec může stát? Pokud se nemovitost neprodává, vyplývají z toho jen dvě věci:

  • špatný marketink

  • nereálná cena

V případě, že prodáváte s pomocí realitní kanceláře, špatný marketink můžete s vysokou pravděpodobností vyloučit. Máte kvalitní fotografie, poutavý popis, týdny běží a nikdo se vám na byt neozývá? Podle čeho jste stanovili jeho prodejní cenu?

Řada majitelů nemovitostí používá stejnou strategii prodeje. A to „Zkusím, a když to nepůjde, zlevním". Na tom není nic špatného, Češi rádi při koupi vyjednávají o ceně. Problém nastane až v případě, když ten první „nástřel" je příliš vzdálený realitě.

Často se setkávám s argumentem, že majitel bytu má na prodej čas a nic ho netlačí. Bohužel si neuvědomuje, že čím déle se dům prodává, tím jsou vyšší náklady, které jeho majitel musí snášet. Tvrzení, že byt nic nepotřebuje, není pravdivé. Musíte platit nájem, daně, v domech přes zimu temperovat, v létě sekat trávník atd. Kromě těchto věcí mají nemovitosti, které jsou dlouho na prodej, u kupujících punc podezřelosti. Nikdo se po čase neubrání otázce: „Jaký je tam háček, že se to ještě neprodalo?"

Nakonec se každý dříve či později dostane k tomu, že začne snižovat cenu. Ani na tom není nic špatného, když to udělá rozumně.

Možní kupující, když surfují po inzerátech, mají ve zvyku všímat si nemovitostí, které vyčnívají z průměru. Takže si předraženou nemovitost zapamatují. Stejně rychle zareagují i na změnu její ceny. Ale jestli si myslíte, že poběží k telefonu dohodnout si prohlídku, nemusí to být tak úplně pravda. Mohou vyčkávat, kolik ještě z ceny půjde dolů.

Není proto vůbec od věci prokonzultovat startovací prodejní cenu s makléřem, který má k dispozici databázi skutečných prodejních cen podobných nemovitostí.

Michal Kovařík
Autor: Michal Kovařík

Jmenuji se Michal Kovařík a mám bohatou obchodní zkušenost z různých oblastí. Svou kariéru jsem zahájil v roce 1996 a od té doby jsem získal cenné dovednosti v nejrůznějších odvětvích.

V samých počátcích jsem pracoval v oboru telekomunikací (EuroTel) a později jsem se přes marketingovou agenturu dostal do energetického sektoru. V této oblasti jsem strávil celých deset let a jako člen představenstva ČEZ Prodej a. s. jsem se věnoval zejména péči a prodeji pro segment domácnosti. To bylo pro mě obdobím, které zásadně ovlivnilo mé profesní dovednosti. Získal jsem nejen cenné zkušenosti v práci s lidmi, ale také v řízení rozsáhlých projektů.

Poté jsem přešel do firmy Business Lease (operativní leasing automobilů), kde jsem byl odpovědný za vedení obchodního týmu. V této oblasti jsem se setkal s mnoha klienty, kteří hledali optimální řešení pro své potřeby v oblasti mobility. Díky mým zkušenostem s prodejem a péčí o klienty jsem dosáhl významných úspěchů.

Celá má kariéra je zasvěcena práci s lidmi a pro lidi. Věřím, že komunikace, spolehlivost a férovost jsou klíčové pro úspěšné vztahy se zákazníky, ale také pro týmovou spolupráci.

Doufám, že tento stručný přehled mé kariéry Vám pomohl lépe pochopit mou zkušenost a schopnosti v oblasti obchodu a prodeje. Pokud máte zájem se se mnou setkat a diskutovat o možnostech spolupráce, budu rád, když se ozvete.

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení