Každý čtvrtý klient s hypotékou by dnes již sítem neprošel
14. 5. 2018

Každý čtvrtý klient s hypotékou by dnes již sítem neprošel

Až 25 % lidí, kteří vloni získali hypoteční úvěr, by jej letos už nedostali. Proč? Banky v Česku i na Slovensku zpřísňují podmínky. Proč? Obávají se tzv. přehřátí trhu. Jinými slovy hrozí fakt, že lidé by ztratili schopnost hypotéku splácen, banka by byla nucena si nemovitost „vzít“ a tím by se spustil velký problém.

Jaké indicie tomu naznačují?

Zvyšuje se zadluženost v poměru k příjmům. Každému klientovi musí po úhradě splátky hypotečního úvěru, pojištění a dalších povinných plateb, zůstat nějaká částka tzv. na žití. A tato částka se u klientů stále snižuje.

Hypotéka na celý život

Postupně se také zvyšuje doba, na kterou si lidé berou úvěr. Třeba na Slovensku byla průměrná délka hypotéky 25,5 roku, letos je to o téměř rok více. 63 % lidí si vzalo úvěr na nejdelší možnou dobu, tedy na 30 let.

Úrokové sazby rostou

I toto je logická reakce Národní banky. Aby bylo zamezeno poskytovat tzv. rizikovým klientům hypotéky, zvyšuje se i cena půjčených peněz. Úroková sazba je teď nejvyšší za poslední dva roky. I díky tomuto opatření se počet poskytnutých hypotečních úvěrů snižuje.

Co to znamená, když chcete prodávat?

Pomalu končí nejlepší období na prodej nemovitosti za posledních několik let. Méně lidí dostane hypotéku. A pokud ano, banka jim půjčí menší částku. To způsobuje, že lidé nebudou moci kupovat v takovém množství a až tak „drahé“ nemovitosti. Pokud tedy zvažujete prodej, je dobré příliš neváhat.

 

Budete-li chtít v této věci cokoli vědět, ozvěte se mi, rád vám poradím. 

Michal Kovařík
Autor: Michal Kovařík

Jmenuji se Michal Kovařík a mám bohatou obchodní zkušenost z různých oblastí. Svou kariéru jsem zahájil v roce 1996 a od té doby jsem získal cenné dovednosti v nejrůznějších odvětvích.

V samých počátcích jsem pracoval v oboru telekomunikací (EuroTel) a později jsem se přes marketingovou agenturu dostal do energetického sektoru. V této oblasti jsem strávil celých deset let a jako člen představenstva ČEZ Prodej a. s. jsem se věnoval zejména péči a prodeji pro segment domácnosti. To bylo pro mě obdobím, které zásadně ovlivnilo mé profesní dovednosti. Získal jsem nejen cenné zkušenosti v práci s lidmi, ale také v řízení rozsáhlých projektů.

Poté jsem přešel do firmy Business Lease (operativní leasing automobilů), kde jsem byl odpovědný za vedení obchodního týmu. V této oblasti jsem se setkal s mnoha klienty, kteří hledali optimální řešení pro své potřeby v oblasti mobility. Díky mým zkušenostem s prodejem a péčí o klienty jsem dosáhl významných úspěchů.

Celá má kariéra je zasvěcena práci s lidmi a pro lidi. Věřím, že komunikace, spolehlivost a férovost jsou klíčové pro úspěšné vztahy se zákazníky, ale také pro týmovou spolupráci.

Doufám, že tento stručný přehled mé kariéry Vám pomohl lépe pochopit mou zkušenost a schopnosti v oblasti obchodu a prodeje. Pokud máte zájem se se mnou setkat a diskutovat o možnostech spolupráce, budu rád, když se ozvete.

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení