Ceny za pronájem bytu rostou. Víme, kde hledat.
3. 4. 2017

Ceny za pronájem bytu rostou. Víme, kde hledat.

Pokud sháníte nějaký byt k pronájmu, máte několik možností, jak hledat. Můžete tzv. “rozhodit sítě” po známých, což mnohdy bývá nejlepší, a zároveň nejvýhodnější varianta. Nebo oslovíte realitní kanceláře, které vám mohou doporučit byt dle vašich preferencí, ovšem je potřeba počítat s vyššími náklady, kvůli provizi. Jestliže máte volný čas a chuť, můžete si také projít nejrůznější webové stránky s inzercí realit a oslovovat vybrané inzerenty sami. Každý z uvedených způsobů má samozřejmě svá pro a proti.

Byt od známého

Sehnat si byt přes své známé je jedna z nejlepších možností, a to pro obě strany. Pronajímatel získá nájemníka, který pro něj nebude až tak cizí. Buďto se již znají osobně, nebo na sebe mohou získat doporučení od někoho, kdo zúčastněné osoby zná. Je zde daleko větší šance, že nebudou problémy s placením, popřípadě ničením vybavení bytu.

I kdybyste si však pronajímali byt od svého nejlepšího kamaráda, vždy je lepší sepsat řádnou smlouvu. Nikdy nevíte, co se stane v budoucnu a spoustu lidí už doplatilo na to, že smlouvu nepodepsali.

Realitní kanceláře

Pokud nemáte kontakty, které by vás dovedli k vytouženému bytu, můžete využít služeb realitních kanceláří. Ty se věnují zprostředkování služeb pronajímatele, popřípadě prodejce domu / bytu mezi majitelem a zájemcem.

Dostanete se tak i k nabídkám, ke kterým byste se jinak jen těžko dostávali. Musíte však počítat s tím, že si realitka vezme provizi za zprostředkování. A to mnohdy ve výši až dvou měsíčních nájmů.

Inzertní weby

Další možností je vyhledávání nemovitostí nebo bytů na inzertních serverech, kde inzerují přímo majitelé. Vyhnete se tak provizi realitní kanceláři. Vše si však musíte zařídit a ohlídat sami. Rozhodně doporučuji nespoléhat pouze na fotografie na internetu, ale byt si pořádně (klidně i několikrát) prohlédnout. Mnohdy je realita diametrálně odlišná od skutečnosti.

Michal Kovařík
Autor: Michal Kovařík

Jmenuji se Michal Kovařík a mám bohatou obchodní zkušenost z různých oblastí. Svou kariéru jsem zahájil v roce 1996 a od té doby jsem získal cenné dovednosti v nejrůznějších odvětvích.

V samých počátcích jsem pracoval v oboru telekomunikací (EuroTel) a později jsem se přes marketingovou agenturu dostal do energetického sektoru. V této oblasti jsem strávil celých deset let a jako člen představenstva ČEZ Prodej a. s. jsem se věnoval zejména péči a prodeji pro segment domácnosti. To bylo pro mě obdobím, které zásadně ovlivnilo mé profesní dovednosti. Získal jsem nejen cenné zkušenosti v práci s lidmi, ale také v řízení rozsáhlých projektů.

Poté jsem přešel do firmy Business Lease (operativní leasing automobilů), kde jsem byl odpovědný za vedení obchodního týmu. V této oblasti jsem se setkal s mnoha klienty, kteří hledali optimální řešení pro své potřeby v oblasti mobility. Díky mým zkušenostem s prodejem a péčí o klienty jsem dosáhl významných úspěchů.

Celá má kariéra je zasvěcena práci s lidmi a pro lidi. Věřím, že komunikace, spolehlivost a férovost jsou klíčové pro úspěšné vztahy se zákazníky, ale také pro týmovou spolupráci.

Doufám, že tento stručný přehled mé kariéry Vám pomohl lépe pochopit mou zkušenost a schopnosti v oblasti obchodu a prodeje. Pokud máte zájem se se mnou setkat a diskutovat o možnostech spolupráce, budu rád, když se ozvete.

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení