Ceny nemovitostí jsou konečně normální
28. 4. 2015

Ceny nemovitostí jsou konečně normální

Jaká je v současnosti situace na trhu s nemovitostmi, pokud jde o koupi a prodej – převažuje nabídka nebo poptávka?

V současné době převažuje nabídka nad poptávkou. Tedy, stále je bytů a domů na prodej více než zájemců, kteří by je chtěli kupovat. Říkáme tomu trh kupujícího. Ten, kdo má dnes peníze, ať už hotově, nebo prostřednictvím úvěru, si může vybírat ze široké nabídky nemovitostí. Před světovou ekonomickou krizí to bylo naopak. Byl to trh prodávajícího. Kdo vlastnil nemovitost, ten si mohl vybírat z mnoha zájemců a také tím pádem požadovat vyšší cenu.

Jak je to s aktuálními cenami nemovitostí? Jsou podle vašich zkušeností v porovnání s minulými roky na vzestupu, klesají nebo je patrná určitá stagnace?

Často slýchávám, bohužel i od odborníků, že se ceny nemovitostí v posledních letech propadly kvůli krizi. Není to tak úplně pravda. Byt, který si člověk v roce 2004 koupil za 1 000 000 Kč, se kolem roku 2008 vyšplhal do nesmyslné výšky - ke 2 000 000 Kč. Způsobily to především banky, které půjčovaly téměř komukoli jakoukoli částku. A v posledních letech se, po ekonomickém vystřízlivění, jen vrátily na svou původní a reálnou tržní cenu. Nejednalo se tedy o propad cen nemovitostí, je to jen návrat k normálu.

Současné ceny nemovitostí jsou tedy laicky řečeno normální. Což se prodávajícím pochopitelně nelíbí s ohledem na uměle vyšroubované ceny před několika lety.

Vyplatí se tedy dnes kupovat?

Ano, v současné době jsou ceny nemovitostí skutečně zase normální a v kombinaci s historicky nejnižšími úrokovými sazbami u hypotečních úvěrů doporučuji neotálet s koupí. Lepší doba za posledních 15 let prostě nebyla.

Michal Kovařík
Autor: Michal Kovařík

Jmenuji se Michal Kovařík a mám bohatou obchodní zkušenost z různých oblastí. Svou kariéru jsem zahájil v roce 1996 a od té doby jsem získal cenné dovednosti v nejrůznějších odvětvích.

V samých počátcích jsem pracoval v oboru telekomunikací (EuroTel) a později jsem se přes marketingovou agenturu dostal do energetického sektoru. V této oblasti jsem strávil celých deset let a jako člen představenstva ČEZ Prodej a. s. jsem se věnoval zejména péči a prodeji pro segment domácnosti. To bylo pro mě obdobím, které zásadně ovlivnilo mé profesní dovednosti. Získal jsem nejen cenné zkušenosti v práci s lidmi, ale také v řízení rozsáhlých projektů.

Poté jsem přešel do firmy Business Lease (operativní leasing automobilů), kde jsem byl odpovědný za vedení obchodního týmu. V této oblasti jsem se setkal s mnoha klienty, kteří hledali optimální řešení pro své potřeby v oblasti mobility. Díky mým zkušenostem s prodejem a péčí o klienty jsem dosáhl významných úspěchů.

Celá má kariéra je zasvěcena práci s lidmi a pro lidi. Věřím, že komunikace, spolehlivost a férovost jsou klíčové pro úspěšné vztahy se zákazníky, ale také pro týmovou spolupráci.

Doufám, že tento stručný přehled mé kariéry Vám pomohl lépe pochopit mou zkušenost a schopnosti v oblasti obchodu a prodeje. Pokud máte zájem se se mnou setkat a diskutovat o možnostech spolupráce, budu rád, když se ozvete.

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení