3 největší podfuky realitních makléřů
14. 2. 2018

3 největší podfuky realitních makléřů

Pojďme být upřímní. V každém oboru se najdou poctivci i nepoctivci. Ať už si jdete koupit auto, jedete na dovolenou, nebo prodáváte nemovitost.

Úkolem těch, kteří pracují především pro klienta je, informovat o všech možných nástrahách.

Tady jsou 3 nejčastějších nekalé praktiky z realitního oboru.

 

  1. Koupím byt v této lokalitě
    Už roky známý trik, kdy narazíte na letáček či inzerát tohoto typu. Zavoláte zájemci a až během schůzky se dozvíte, že se jedná o makléře. Že je to nepoctivý způsob práce je naprosto zřejmé.
  2. Já na to mám kupce
    To už je dnes klasická otřepaná fráze. Používá se především proto, že na takový argument majitelé rádi „slyší“. Skutečnost je ale taková, že je to jen způsob, jak se dostat až k vám domů.
  3. Nereálná cena
    Mnoho realitních makléřů slíbí či odkývá majiteli nereálnou cenu za prodej. Důvod je prostý, tímto slibem naláká majitele k podpisu exkluzivní smlouvy a pak už ho jen manipuluje ke snížení ceny.

 

Setkáte-li se s podobnou praktikou, doporučuji ihned schůzku ukončit. Stejně, jako když se otočíte na patě v autobazaru, u kterého se vám něco nepozdává.

Je nutné ale dodat, že na nepoctivé chování narazíte i v případě, že se rozhodnete prodávat nemovitost sami. Dnes již existují internetové portály, kam si můžete zadat svůj inzerát. Problém je v tom, že za jejich „zprostředkování“ nenesou žádnou zodpovědnost a vy můžete svou neznalostí oboru udělat chybu a přijít o velké peníze. A oni vám nepomůžou.

Jak se tedy na tom realitním trhu orientovat? Stejně, jako na každém jiném. Potřebujete dobře prodat nemovitost, auto…?
- Zeptejte se svých známých na zkušenosti.
- Hledejte na internetu a zjišťujte si informace.
- Nevěřte nereálným slibům a nedůvěryhodným reklamám.

Prostě jen jednoduše používejte selský rozum. A ptejte se. Pokud to s vámi někdo myslí dobře, rád se s vámi sejde a poradí. Až pak se rozhodněte a udělejte první krok.

Máte dotaz? Zeptejte se mě.

Michal Kovařík
Autor: Michal Kovařík

Jmenuji se Michal Kovařík a mám bohatou obchodní zkušenost z různých oblastí. Svou kariéru jsem zahájil v roce 1996 a od té doby jsem získal cenné dovednosti v nejrůznějších odvětvích.

V samých počátcích jsem pracoval v oboru telekomunikací (EuroTel) a později jsem se přes marketingovou agenturu dostal do energetického sektoru. V této oblasti jsem strávil celých deset let a jako člen představenstva ČEZ Prodej a. s. jsem se věnoval zejména péči a prodeji pro segment domácnosti. To bylo pro mě obdobím, které zásadně ovlivnilo mé profesní dovednosti. Získal jsem nejen cenné zkušenosti v práci s lidmi, ale také v řízení rozsáhlých projektů.

Poté jsem přešel do firmy Business Lease (operativní leasing automobilů), kde jsem byl odpovědný za vedení obchodního týmu. V této oblasti jsem se setkal s mnoha klienty, kteří hledali optimální řešení pro své potřeby v oblasti mobility. Díky mým zkušenostem s prodejem a péčí o klienty jsem dosáhl významných úspěchů.

Celá má kariéra je zasvěcena práci s lidmi a pro lidi. Věřím, že komunikace, spolehlivost a férovost jsou klíčové pro úspěšné vztahy se zákazníky, ale také pro týmovou spolupráci.

Doufám, že tento stručný přehled mé kariéry Vám pomohl lépe pochopit mou zkušenost a schopnosti v oblasti obchodu a prodeje. Pokud máte zájem se se mnou setkat a diskutovat o možnostech spolupráce, budu rád, když se ozvete.

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení